Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Taneční medicína a jiné techniky pro zdravý pohyb
Miencilová, Markéta ; PUCHOWSKA, Sara Maria (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tématu taneční medicíny a jiných technikách pro zdravý pohyb. Zabývá se tedy rešerší třech technik nebo metod, s kterými měla autorka možnost pracovat a také popisuje taneční medicínu jako nutnou znalost tanečníka v dnešní době.
Možnosti aplikácie Feldenkraisovej metódy v tanci
Urbanová, Eva ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; KINSKY, Marie (oponent)
V tejto bakalárskej práci spracúvam rôzne možnosti aplikácie Feldenkraisovej metódy v tanci. Poznatky v tejto práci vznikli na základe troch rozhovorov s osobnosťami, ktoré majú profesionálne skúsenosti v oboch disciplínach (s tancom a tiež s Feldenkraisovou metódou). V závere práce zhodnocujem osobnú skúsenosť s tanečnou metódou Gaga a jej prirovnanie k Feldenkraisovej metóde.
Feldenkraisova metoda, dech a hlas
Oswaldová, Petra ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KRÖSCHLOVÁ, Eva (oponent)
Předmětem disertační práce ?Feldenkraisova metoda, dech a hlas? je proces zkoumání a zaznamenávání, v jakých souvislostech je možné interaktivně propojovat prvky pohybové, dechové a hlasové v novém přístupu, určeném primárně k učení ve skupině. V úvodu práce autorka popisuje teoretická i praktická východiska a představuje inspirační zdroje: učení pohybem dr. Moshého Feldenkraise a výchovu k hlasu doc. Libuše Válkové. Následují základní hlediska, oba přístupy integrující, pojmenovaná v kontextu praxe i ve filozofickém přesahu
K pedagogickým souvislostem v přístupu Moshé Feldenkraise a Ivana Vyskočila
Skovajsa, Jan ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; OSWALDOVÁ, Petra (oponent)
Bakalářská práce sleduje a pojmenovává některé souvislosti, paralely a styčné plochy v pedagogické rovině přístupu Moshého Feldenkraise a Ivana Vyskočila. Rovněž se věnuje zachycení okolností jejich opakovaného setkání a spolupráce koncem šedesátých let dvacátého století, které zatím nebyly nikde popsány ani zaznamenány. Autor uvádí čtenáře do problematiky skrze náčrt osobní a profesní biografie Ivana Vyskočila a Moshého Feldenkraise, ve vztahu k formování jejich unikátních přístupů v oblasti psychosomatických disciplín a somatického vzdělávání.
K souvislostem Feldenkraisovy metody a p sychosomatického pojetí hlasové výchovy
Skovajsová, Tereza ; VÁLKOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (oponent)
Práce otevírá tématiku souvislostí a možného propojování Feldenkraisovy metody s psychosomatickým pojetím hlasové výchovy. Psychosomaticky koncipovaná hlasová výchova nahlíží na člověka celostně, je si vědoma obousměrného působení mezi hlasem a osobností a jejich vzájemného ovlivňování. Autorka poukazuje na vybrané aspekty psychosomatického pohledu na lidský hlas, který chápe jako prostředek sebepoznání a seberozvoje. Feldenkraisova metoda je rovněž celostní, zkušenostní forma učení (se) postavená na uvědomování sebe sama v pohybu. Metoda vytvořená Moshé Feldenkraisem DSc. (1904 - 1984) využívá pohyb k rozvíjení celkového potenciálu člověka a zkvalitňování jeho života. Jedná se o multidisciplinární přístup, který se uplatňuje v mnoha oblastech lidské činnosti. Opírá se mimo jiné o poznatky z oblasti neurověd, fyziky, fyziologie, biomechaniky, biologie, psychologie, dětského vývoje či o zkušenosti bojových umění. Autorka představuje Feldenkraisovu metodu z perspektivy výše uvedené problematiky a poukazuje na společné principy obou přístupů. Klade si otázku, jak může být Feldenkraisova metoda přínosná v procesu rozvíjení hlasového potenciálu člověka. Ústředním tématem textu je rozvíjení kinestetického vědomí sebe sama.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.